Wednesday, December 19, 2012

Doa buat Ibu menyusu - Jom kita beramal!!


Gerak gempur misi EBM utk memotivasikan diri diteruskan lagi... Semoga hari ini lebih baik dari semalam... jom kita berusaha sambil berdoa, berzikir!!! Percayakan diri sendiri...insyaAllah susu yang anda hasilkan cukup untuk bayi anda. Tiada ubat ajaib pun yang boleh membantu susu anda menjadi banyak tanpa usaha lain... cipta demand dan supply ... susu akan meningkat insya Allah...


" Ya Allah jika rezekiku masih di atas langit , turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar mudahkanlah, jika haram sucikanlah, Jika masih jauh dekatkanlah.  limpahkanlah kepada kami segala yang telah engkau limpahkan kepada hamba-hambamu yang soleh"

Doa untuk menambahkan susu:
Ya Allah, permudahkanlah segala urusan kehidupanku, banyakkanlah susuku untuk bayiku, dan permudahkanlah perjalananku untuk menyusukan anakku agar menuruti segala yang telah Engkau syariatkan..


Ya Allah seberapa banyak susu yang aku perolehi hari ini , penuhilah dengan rahmatMu dan keberkatan di sisiMu. Semoga dengan keberkatanMu, susu yang sedikit menjadi banyak dan kenyang buat anakku
Amin...
  Maksud ayat : 

Dan (ingatlah) ketika Nabi Musa memohon supaya diberi air untuk kaumnya, maka Kami berfirman: “Pukullah batu itu dengan tongkatmu”, (ia pun memukulnya), lalu terpancutlah dari batu itu dua belas mata air sesungguhnya tiap-tiap satu puak (di antara mereka) telah mengetahui tempat minumnya masing-masing. (Dan Kami berfirman): “Makanlah dan minumlah kamu dari rezeki Allah itu, dan janganlah kamu merebakkan bencana kerosakan di muka bumi”.

Sambil baca ayat Al Baqarah; 60 tuh sambil letakkan tangan pada b dan doa semoga Allah murahkan rezeki untuk menyempurnakan penyusuan hingga 2thn.

Selain itu ibu-ibu boleh juga mengamalkan....
  • Surah al-Hujurat  
  • al-Kauthar 
  • Zikir Ya Matin (70x) setiap mlm & subuh @ hembuskan pada air & minum 
  • Surah Yasin ayat 72-73 
  • Baca Selawat dan Bismillah sebelum menyusu dan mengepam

No comments:

© Blog Mama Aidiel & Adiena | Template Designed By Blog Bingkisan Hati