Wednesday, January 9, 2013

Assalamualaikum di pagi yang indah.......

Beriadah salah satu amalan hidup yang sihat….futsal, badminton, bowling, jogging dan banyak lagi aktiviti riadah membantu pengaliran darah lebih lancar, mengeluarkan peluh seterusnya membantu membuang toxic , kolestrol dan lemak berlebihan.

Tapi pernahkah anda mengalami masalah nak beriadah tapi selepas beberapa ketika anda mula rasa lenguh, terutama di bahagian kaki, pinggang dan lutut. Baru beriadah tak sampai setengah jam dah rasa pancit. Bila berlaku begitu sedikit sebanyak mengganggu mood untuk beriadahkan.Tapi ader juga yang jarang beriadah bila melakukan aktiviti riadah sikit-sikit dah berasa penat. Sebenarnya bagi golongan ini ianya tidak biasa melakukan aktiviti tersebut. Kita perlu tahu bila anggota badan kita banyak melakukan pergerakan badan kita jadi sihat.

Bila anda di situasi sebegini anda mungkin mengalami masalah sendi yang tidak sihat. Simptom-simptom sendi yg tidak sihat adalah seperti ketegangan, lenguh, bengkak, kesakitan dan banyak lagi.

Apa yang penting bagaimana CARA MELEGAKAN SAKIT SENDI tersebut supaya tidak menggangu pergerakkan anda???
Ada 3 option yang anda boleh pilih: 

1.  Ubat atau suntikan
  • Melegakan kesakitan & keradangan untuk sementara waktu sahaja
  • Merosakkan organ-organ dalaman 
2.  Pembedahan
  • Kos perbelanjaan akan mahal
  • pergerakan akan menjadi terhad    

3.Nutrien untuk  sendi yang sihat

  • Glukosamina -Blok pembinaan utama dalam membina tulang rawan dan bendalir sinovia
  • Vitamin C -Menghalang kerosakan radikal bebas yang ditemui dalam bendalir sendi pesakit RA & sendi yang radang.
  • Omega 3 -Sebagai agen anti-inflamasi dalam sendi
  • Kalsium & mineral -Penting dalam membina sel tulang yang sihat
    Ibu saya mengalami masalah sakit lutut yang teruk...jnak buat kerja rumah pun agak sukar..bila banyak bergerak terutama naik turun tangga akan kedengaran bunyi seperti 'kriuk' di lututnya. Sangat kasihan saya melihatnya. Kadang mak terpaksa meminta ayah tolong urutkan kakinya..Kini saya telah mencadangkan supaya mak  mengambil supplemen untuk kesihatan sendi iaitu OMEGA GUARD, OSTEMATRIX & Advance Joint Health Tablet dan gabungan ke tiga2 ini terbukti sangat BERKESAN...Dalam tempoh seminggu ibu saya mengambil secara konsisten dan alhamdulillah tiada lagi masalah sakit lutut dan ibu saya bebas bergerak dan menaiki tangga seperti  biasa dan mampu melakukan kerja rumah dengan tanpa halangan..
Jika anda berminat untuk mengamalkan supplemen boleh hubungi saya ye...harga HEBAT untuk bulan ini menanti anda......:) 
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya:

Nor Asmah Binti Hashim
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 889053 ]
♥ Contact No :012 6259522
♥ Emaill : rinas812002@yahoo.com/ norasmah26@gmail.com

No comments:

© Blog Mama Aidiel & Adiena | Template Designed By Blog Bingkisan Hati